Vi er måske lidt nørdede. Men derfor er vi blevet så dygtige!
SEO Bureau | SEO-optimering: SEO (Search Engine Optimization) handler om at skrive tekster, som gør dinhjemmeside synlig, når kunder søger på dine ydelser på eksempelvis Google. Mere teknisk forklaret handler søgemaskineoptimering om, at man forbedrer hjemmesidens organiske placering i søgemaskiner. Jo bedre din hjemmesides placering er, desto flere potentielle kunder vil besøge din hjemmeside. Få hjælp til SEO-optimering, og gør det nemt for kunderne at finde dig online.
Vi er måske lidt nørdede. Men derfor er vi blevet så dygtige!
SEO står for Search Engine Optimization, som på dansk betyder søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering handler om at optimere en hjemmeside ud fra de faktorer, som søgemaskinerne trækker på, når de skal rangere hjemmesider i søgeresultaterne.
Anvender du for eksempel Google, når du søger efter en ydelse, vil der dukke flere virksomheder op, som tilbyder sin hjælp inden for det, du har søgt på. Det er klart, at det er mest fordelagtigt for de virksomheder, der ligger øverst i den række af resultater, du får vist.
For at opnå en god placering kan man i grove træk gøre to ting:
Virksomheder kan betale for at blive vist i toppen blandt de fire fremtrædende annoncer øverst på siden. Det fungerer således, at virksomheden betaler per klik. Det er effektivt, men også en langt dyrere løsning end alternativet, nemlig SEO-optimering. Læs mere om det herunder:
Alternativt kan man arbejde sig mod en høj placering blandt de andre resultater – dem, man i branchen kalder for “de organiske resultater“. For at ligge højt blandt de organiske resultater skal man benytte sig af SEO, og således betaler man altså ikke Google, men gør sin hjemmeside attraktiv for Googles søgemaskine. På længere sigt er SEO-optimering derfor en fantastisk og relativt billig investering. Og faktisk viser undersøgelser endda, at de fleste mennesker, som søger efter varer eller ydelser på nettet, har størst tiltro til de organiske resultater – så hvorfor ikke udnytte det? Lad NordenSoft hjælpe dig med at blive vist på side 1 – ved hjælp af SEO – og helt uden ekstra omkostninger pr. klik.
Som et resultat af mange års erfaring inden for SEO-optimering ved vi hos NordenSoft, at SEO er et teamarbejde. Vi ved utroligt meget om SEO-optimering, men du kender dit brand og dine visioner. For at vores SEO-arbejde skal blive succesfuldt, skal kontekstuelle og tekniske arrangementer derfor udtænkes og udarbejdes i samarbejde mellem os og dig.
Begrebet on page-SEO dækker over det optimeringsarbejde, man udfører på selve hjemmesiden eller webshoppen for at forbedre placeringen på Google. Optimeringen omfatter både tekst- og medieindhold samt de tekniske aspekter som URL, interne links, titel- og metabeskrivelser, strukturering af overskrifter, alt-tekster og meget andet. Samlet set har processerne til formål at præsentere og strukturere indholdet på din hjemmeside, så det fremstår attraktivt og relevant for både søgemaskinen og din kunde.
Der er over 200 variable inden for teknisk on page-SEO, dvs. elementer, der har indflydelse på placeringen, men her harvi nævnt et par eksempler.
Du kan enten selv kaste dig ud i forsøget eller lade os hjælpe – det gør vi naturligvis meget gerne!
For at opnå det optimale resultat skal man blive ved med at analysere, måle og optimere ens virksomhed online. Det er uden tvivl et omfattende stykke arbejde, men gevinsten er stor. Når du vedligeholder og optimerer processer som den digitale kunderejse og link-building og jævnligt analyserer og opdaterer søgeord, så forbliver du synlig for dine kunder. Og vi hjælper selvfølgelig gerne med både SEO-analyse og -indsats, så der netop bliver tale om en … optimering!
Det er afgørende at vide, hvilke søgeord potentielle kunder bruger, når de opsøger produkter eller ydelser. Derfor er en søgeordsanalyse noget af det første, vi foretager os, når vi arbejder med SEO for vores kunder. I den forbindelse har vi heldigvis en lang række af værktøjer til at få et indblik i, hvilke ord eller sætninger der typisk benyttes i jagten på det, du tilbyder.
Du ligger selvfølgelig også selv inde med en stor mængde viden om dit produkt og dine kunder, og derfor vil vi i samarbejde med dig finde frem til de søgeord, det bedst kan betale sig at optimere ud fra.
Søgemaskineoptimering er en vedvarende proces, da markedet omkring dig hele tiden er i udvikling. En udvikling, du selvfølgelig skal være med i! Hvis man har opnået en god rangering i søgemaskinernes resultater, kan det være fristende at stoppe med at optimere yderligere. Lad dog endelig være med det, for der er stor risiko for, at dine konkurrenter fortsætter optimeringen og dermed overhaler dig. Når én virksomhed opnår bedre placering, sker det på bekostning af andre, og det kan dermed blive en bekostelig affære at indstille optimeringen.
Vores kunder spørger ofte: ”Hvornår kan vi forvente at ligge øverst i søgeresultatet på Google?” Det er dog umådeligt svært at svare på, da utallige faktorer spiller ind – herunder konkurrencen på det marked, du befinder dig i, og ikke mindst dine konkurrenters SEO-indsats. Vores erfaring inden for SEO og kendskab til diverse brancher giver os naturligvis en fornuftig forudsætning for at give et estimat over dine udsigter, men vi kan aldrig med sikkerhed forudsige den slags. På samme vis kan vi heller ikke fastlægge, hvad det vil koste dig at nå til tops i rangeringen på Google. En ting er dog sikkert: Det kræver en omfattende SEO-indsats at komme derop – og ikke mindst at forblive der.
Da søgemaskineoptimering og synlighed på nettet er en krævende og dynamisk proces, betaler du ikke et enkeltstående beløb, men som oftest en månedlig ydelse baseret på et aftalt antal timer, som vi bruger på optimeringsarbejdet. Prisen for søgemaskineoptimering afhænger således af, hvor mange timer (og dermed penge) du vil investere i indsatsen. Og SEO er netop en investering – i bedre positioner på Google, flere besøgende på din hjemmeside og dermed et langt større salgspotentiale. Du kommer næppe uden om søgemaskineoptimering, hvis du vil have succes online.
Lad NordenSoft hjælpe med SEO-optimering!
SEO, også kendt som søgemaskineoptimering, er en forkortelse af det engelske Search Engine Optimization. Ved hjælp af SEO øges den organiske trafik og mærkeværdien på din hjemmeside, og det betyder fremgang i salget.
Skal NordenSoft også trylle med dine tekster og gøre din hjemmeside synlig online?
Vores ekspertteam foretager indledningsvis en kyndig analyse af din virksomhed som udgangspunkt for en frugtbarSEO-optimering. Derefter optimeres hjemmesiden, så den er kompatibel med søgemaskiner – og du når et skridtnærmere dine målsætninger.
Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.
VIL DU VÆKSTE ONLINE?
Jeg hedder Tora Toraman og er ejer af NordenSoft.
Skriv endelig til mig! Så kontakter jeg dig inden for 24 timer med henblik på at give dig gratis input til vækst med JAMStack, Magento, Online bestillingssystem for Resturant (madexpres.dk) Du kan også ringe til mig på tlf.
+45 26 46 36 01